Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Doggersbank

<< < (4/11) > >>

Vriend:
Onderstaande foto's zijn genomen op 5 december 2010, en laten de sloop van de Doggersbank zien. Het schip is al een flink eind omhoog gekomen. Het schip heeft diverse kleuren gehad, eerst zwart/wit en later na verbouwing als rondvaart-/partyboot geheel wit, geel/wit en tot slot turkoois/wit. Je ziet op de foto's de oude gele kleur er doorheen komen, en zo te zien is het heel lang geleden dat er een nieuw laagje antifouling is aangebracht.



Bron: http://www.maltashipphotos.com/productfile.asp?ProductID1=5586&PRODUCTCAT1=Yachts

Jan Leenstra:
Ook gevonden: omgebouwd naar Doggersbank. Op de achtergrond de kleine Vlieland en 1 van de PSD schepen.

Gijsha:
In het boekje van Arie van der Veer trof ik deze afbeelding met verdere gegevens aan.

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 11 januari 2006, 22:07:17 ---Een vriend van me ging jaren geleden naar Malta. Uiteraard vroeg ik hem naar de baai van Sliema te gaan. Hij nam een paar foto's voor me.
--- Einde van citaat ---


Die bewuste foto's, genomen in sept 1996, heb ik nog nooit geplaatst. Bij deze.





foto's: © F.A. v.d. Boogert

Donald v.d. Horst:
Een tijdje geleden kocht ik op Marktplaats deze foto van de vroegere sleepboot Doggersbank. Hier kort na de verkoop in 1965 als Maltese Terrier in de Grand Harbour op Malta. Foto gemaakt door Hoorweg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie